In deze tubulent om zijn as draaiende wereld is de vraag wie wat overleeft een allesoverheersende vraag. Alles is in beweging dus het Merk ook. Dat Merk betreedt nieuwe werelden. Het Merk krijgt nieuwe waarden. Geleid door techniek en veranderd concumensen gedrag. Alle communicatie professionals zijn op zoek naar gedachten om het anders te doen. Beter. Efficiënter. Onderscheidender. Of net...

Je hoort en leest het links en rechts. Focussen. Het is zo ongeveer het woord van dit decennium in managementland. Of je nou een Start Up of een Scale Up bent, een Manager van een al langer bestaand bedrijf of een business cursus volgt, het F woord voert de boventoon. Ik plaats daar een groot ? bij. Nee ik...

Natuurlijk rennen we iedere dag achter de nieuwe dingen aan zoals techniek, nieuwe interessante start-ups, zaken die we persé moeten doen, To Do lijstjes, wensen, wensen van anderen, blogs van Branson en allerlei nieuwe dingen die we van “kenners” moeten doen. Ik ken veel bedrijven die als een van de eerste een nieuwe techniek in hun bedrijf invoerde. U herkent het zelf...

Uber begon er zo ongeveer mee. Waarom zou je auto’s bijna leeg rond laten rijden of dat ding de grootste tijd van het eigenaarschap stil laten staan. Daarna kregen we BlablaCar het alternatief vervoer voor grotere afstanden. Taxi’s, Treinen, Airlines en busvervoer laten het afweten om tegen lagere prijzen tailor made vervoer aan te bieden komen de creatieve lege-plek-opvullers met...

We hebben er met spanning naar gekeken, Google Glass, iWatch en meer van dit soort ontwikkelingen. De verwachtingen waren groot op een enkele vooruitkijker en veel pessimisten na. Google Glass is in een lade gegaan en de iWatch vecht een langzame dood. De vraag is waarom redden deze catches het niet? Misschien is de mens toch iets teveel mens gebleven. Het gevecht tussen...

De creatieve industrie is een van de 'topsectoren' die Den Haag ziet als motor achter innovatie en ondernemerschap. Er werken ruim 180.000 mensen in de branche, die samen een omzet genereren van ruim €7 miljard. De culturele en creatieve sector is volwassen geworden. Hoe blijf je als ondernemer bij in een snel ontwikkelende wereld en welke skills en talenten heb...

Creativiteit is een begrip dat snel aan verandering onderhevig is. Was het een aantal decennia het domein van de Reclamemakers en de Designers, nu is het terrein ontzettend verbreed. Techniek en een totaal veranderende wereld in denken en doen heeft er voor gezorgd dat creativiteit inmiddels het domein van bijna iedereen is geworden. De creatieve Apps, Wickies, Devices, Platfora, Verdienmodellen...

Je kunt geen blog opslaan of artikel in de gedrukte media inkijken of het gaat over data. Best begrijpelijk dat opdrachtgevers willen weten waar hun boodschap, lees centjes, terecht komt en of het wel terechtkomt. Terecht. De Googles en de Facebooks en nog zo wat Social Media varen er best bij. Het geeft ons velen inzichten ook al zijn die data gekleurd...

Na Keulen vonden we de waarheid opeens belangrijk Dat is een trend die al een tijdje aan de gang is; de waarheid. Vertel maar gewoon wat er aan de hand is. Dat geldt voor de overheid, dat geldt voor gewone mensen en dat geldt voor merken en ondernemers. 2016 is daarmee niet zoveel anders dan 2015 behalve dat er om heen draaien...